Go to content
Veelgestelde vragen

Check eerst even de veelgestelde vragen.

Als je je afvraagt hoe je reis met ons werkt of wat je kunt verwachten van onze service, ben je op de juiste plek. We beantwoorden voor jou de meest gestelde vragen om het plannen van jouw reis zo soepel mogelijk te laten verlopen. Mis je iets? Wij staan voor je klaar.

Over jouw reisvoorstel
Zijn er kosten verbonden aan het reisvoorstel?

Het reisvoorstel dat je van ons krijgt is helemaal gratis. We steken er veel tijd en zorg in, dus het is fijn als je echt interesse hebt om de reis bij ons te boeken. Zo kun je zonder zorgen kijken wat wij voor je kunnen regelen!

Kan ik mijn wensen na het voorstel nog aanpassen?

Tijdens het wensengesprek kijken we samen naar al je voorkeuren, dus je hoeft nog niet alles precies te weten. Verandert er later iets of ben je iets vergeten? Geen probleem! Laat het je reisexpert weten en je krijgt een aangepast reisvoorstel.

Hoeveel bedenktijd heb ik na het ontvangen van het voorstel?

Het voorstel is standaard twee werkdagen geldig (in het weekend één werkdag) en tijdens deze periode zetten we de prijs voor je vast. Prijzen en beschikbaarheid kunnen soms snel veranderen, maar eventuele stijgingen zijn voor onze rekening. Heb je meer bedenktijd nodig? Geen probleem, je reisexpert overlegt dan met je over eventuele wijzigingen.

Wat bepaalt de prijs van mijn reis?

De prijs van je reis hangt af van de periode, de beschikbaarheid en de accommodaties die je kiest, bijvoorbeeld Comfort of Exclusive. Ook andere wensen kunnen de prijs beïnvloeden. Wij zoeken altijd naar het beste tarief, met een goede balans tussen prijs, kwaliteit en de opbouw van je reis.

Na jouw boeking
Wat gebeurt er als ik de reis geboekt heb?

Zodra je de reis boekt, gaan wij voor je aan de slag en regelen alles volgens jouw wensen. Als alle reserveringen rond zijn, krijg je de boekingsbevestiging en factuur. Heb je extra’s of upgrades gekozen? Ook dat regelen we en bij vragen neemt de reisexpert contact met je op.

Wanneer moet ik de reissom betalen?

Na de boeking heb je 7 dagen om de aanbetaling te doen, het restant betaal je uiterlijk 6 weken voor vertrek. Ben je een paar dagen te laat? Geen probleem, we sturen een herinnering en annuleren de reis niet. Boek je binnen 6 weken voor vertrek, dan betaal je de hele reissom in één keer.

Wat gebeurt er als ik de reis moet annuleren?

Kun je onverwachts niet op reis? Neem dan contact met ons op, dan regelen wij de annulering voor je. We raden altijd een annuleringsverzekering aan, zodat eventuele kosten door de verzekeraar worden gedekt.

Tijdens jouw rondreis
Welke reisdocumenten heb ik nodig?

Voor onze bestemmingen volstaat een Europese identiteitskaart, een paspoort mag natuurlijk ook. Let op: kinderen moeten een eigen reisdocument hebben, ze kunnen niet meer bijgeschreven staan in jouw paspoort. Zorg dat je bij vertrek de juiste en geldige documenten bij je hebt.

Wat heb ik nodig om een auto te kunnen huren?

Om een auto te huren heb je een creditcard, je identiteitskaart of paspoort en een geldig rijbewijs op naam van de hoofdbestuurder nodig. We sturen je hier vooraf nog een herinnering van. Zo kun je zorgeloos de weg op!

Wat als er iets misgaat tijdens mijn reis?

Lukt er iets niet tijdens je reis? Vaak kan het ter plekke opgelost worden, anders bel je ons en helpt een reisexpert je verder. Bij een calamiteit zoals een natuurramp nemen wij contact op en regelen samen met het Calamiteitenfonds je terugkeer.

Vragen? Of liever direct je reiswensen bespreken met onze reisexperts?

Heb je een vraag? Laat het ons weten.

Als je je afvraagt hoe jouw reiservaring met Vivencia Travel eruit zal zien of wat je kunt verwachten van onze dienstverlening, dan ben je hier aan het juiste adres. We hebben de meest voorkomende vragen voor je op een rijtje gezet, zodat het plannen van jouw reis moeiteloos verloopt. Mis je nog informatie? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Bel ons
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.30 uur.
Bel 0570 - 769 157
Mail ons
Wij streven ernaar om binnen één werkdag je mail te beantwoorden.
Mail reisvraag
Videocall
Even videobellen kan ook! Maak snel een afspraak en dan zien we je binnenkort.
Plan videocall