Go to content
Veelgestelde vragen

Check eerst even de veelgestelde vragen.

Als je je afvraagt hoe je reis met ons werkt of wat je kunt verwachten van onze service, ben je op de juiste plek. We beantwoorden voor jou de meest gestelde vragen om het plannen van jouw reis zo soepel mogelijk te laten verlopen. Mis je iets? Wij staan voor je klaar.

Over jouw reisvoorstel
Zijn er kosten verbonden aan het reisvoorstel?

Het reisvoorstel dat jij ontvangt, brengt geen kosten met zich mee. Dat willen we ook in de toekomst graag zo houden. We zijn er om je te ontzorgen, niet om drempels op te werpen. Wees je er wel van bewust dat het ons wél wat kost. In een goed reisvoorstel op maat zit al gauw enkele uren aan planning, calculatie, contact en uitwerking. Dat doen we met zorgvuldigheid en veel plezier, maar het is voor ons wel prettig dat je oprechte interesse hebt om het reisvoorstel bij ons te boeken!

Kan ik mijn wensen na het voorstel nog aanpassen?

Tijdens het wensengesprek met de reisexpert proberen we een zo goed mogelijk beeld te krijgen van al je wensen en voorkeuren. Je hoeft niet alles al perfect te weten; geen zorgen! De reisexpert neemt je aan de hand en stelt de belangrijke vragen. Ben je toch wat vergeten of zijn je wensen iets gewijzigd? Geen probleem! Laat het de reisexpert weten en je ontvangt een aangepast reisvoorstel.

Hoeveel bedenktijd heb ik na het ontvangen van het voorstel?

Het voorstel is altijd twee werkdagen geldig (in het weekend één werkdag). De reisexpert heeft actuele beschikbaarheid hierin meegenomen en waar nodig al opties genomen. Beschikbaarheid en prijzen wijzigen soms snel, waardoor de geldigheid beperkt is. Uniek is wel dat we tijdens de geldigheidsperiode de prijs voor je vastzetten. Stijgt de prijs van een vliegticket, dan is dit voor onze rekening. Heb je meer bedenktijd nodig, dan is dit geen probleem. De reisexpert overlegt met je als er sprake is van tussentijdse prijswijzigingen of verandering van beschikbaarheid.

Wat bepaalt de prijs van mijn reis?

De prijs van jouw reis is afhankelijk van de reisperiode, actuele beschikbaarheid, de keuze voor Comfort of Exclusive accommodaties en andere wensen. Voor elke reiscomponent zoeken wij naar het gunstigste tarief, waarbij we rekening houden met een optimaal prijskwaliteitsniveau en een zo goed mogelijke opbouw van de reis.

Na jouw boeking
Wat gebeurt er als ik de reis geboekt heb?

Terwijl jij relaxed, gaan wij voor je aan de slag! De reisexpert legt alle reiselementen nauwkeurig voor je vast en houdt hierbij rekening met specifieke voorkeuren. De voorpret kan beginnen! Zodra alle reserveringen bij ons bevestigd zijn, ontvang je de boekingsbevestiging en factuur. Heb je bij boeking gebruik gemaakt van upgrades of andere extra's? Ook deze leggen we nauwkeurig voor je vast. Bij twijfels of vragen neemt de reisexpert altijd contact met je op.

Wanneer moet ik de reissom betalen?

Na ontvangst van de boekingsbevestiging en factuur heb je 7 dagen de tijd om de aanbetaling te voldoen. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor vertrek te zijn voldaan. Ben je onverhoopt een paar dagen te laat? Geen zorgen, we annuleren je reis echt niet en sturen je even een herinnering. Boek je de reis binnen 6 weken voor vertrek, dan dient de volledige reissom in één keer te worden voldaan.

Wat gebeurt er als ik de reis moet annuleren?

Het kan gebeuren dat je onverwachts niet op reis kunt. Neem dan even contact met ons op, zodat wij dit voor je kunnen afhandelen. Omdat dit kosten met zich meebrengt, raden we je altijd aan om bij boeking een annuleringsverzekering af te sluiten, al dan niet via ons. Zo voorkom je stress en worden alle financiële gevolgen door je verzekeraar opgevangen.

Tijdens jouw rondreis
Welke reisdocumenten heb ik nodig?

Naar de bestemmingen van Vivencia Travel heb je aan een Europese identiteitskaart voldoende, maar een paspoort is natuurlijk ook goed. Let op: het is niet meer voldoende als je kind in jouw paspoort staat bijgeschreven. Elke reiziger dient over een eigen reisdocument te beschikken. Je dient zelf zorg te dragen voor het bij vertrek in bezit hebben van de juiste geldige reisdocumenten.

Wat heb ik nodig om een auto te kunnen huren?

Voor het huren van een auto is een creditcard (als borgstelling), een identiteitskaart of paspoort en een geldig rijbewijs op naam van de hoofdbestuurder nodig. Voorafgaand aan de reis zullen we je hier zeker nog even aan herinneren.

Wat als er iets misgaat tijdens mijn reis?

Soms loopt het anders dan gepland. Vaak kan een probleem ter plaatse al worden opgelost. Lukt dit niet, neem dan gerust contact met ons op, zodat een reisexpert je verder kan helpen. Is er sprake van een calamiteit zoals een natuurramp, dan nemen wij contact met je op en zorgen we i.s.m. het Calamiteitenfonds dat je wordt gerepatrieerd.

Vragen? Of liever direct je reiswensen bespreken met onze reisexperts?

Heb je een vraag? Laat het ons weten.

Als je je afvraagt hoe jouw reiservaring met Vivencia Travel eruit zal zien of wat je kunt verwachten van onze dienstverlening, dan ben je hier aan het juiste adres. We hebben de meest voorkomende vragen voor je op een rijtje gezet, zodat het plannen van jouw reis moeiteloos verloopt. Mis je nog informatie? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Bel ons
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m zaterdag en op dinsdag-/donderdagavond.
Bel 0570 - 769 157
Mail ons
Wij streven ernaar om binnen één werkdag je mail te beantwoorden.
Mail reisvraag
Videocall
Even videobellen kan ook! Maak snel een afspraak en dan zien we je binnenkort.
Plan videocall