Go to content
Reisverhalen

“Mallorca was prachtig en wat hebben we genoten!”

Reginald, Balearen
1/4

Inmiddels hebben we 3x een vakantie bij jullie geboekt en alle drie de keren was het een schot in de roos. In het kort onze ervaringen.

De vlucht vanaf Eindhoven was prima, aankomst ook. Bij de autoverhuurbedrijven was het enorm druk, bij Avis niet, dus dat was geluk hebben. Wel probeerden ze toch weer extra te laten betalen voor de 2de chauffeur, maar uiteindelijk was het akkoord. Stond duidelijk in het contract dat we bij ons hadden.

Aankomst Sa Rota prima. Wat een geweldige plek.

“In het echt nog mooier dan op de foto’s.”

Het uitzicht, het comfort en vooral zeer kindvriendelijk. Ze kunnen spelen op het terrein, het zwembad naar hartenlust gebruiken (dus bommetje doen en opblaaszaken gebruiken).

Het ontbijt was ook goed verzorgd. Vanuit Sa Rota hebben we diverse uitstapjes gemaakt waarbij de markt in Sineu op woensdag erg geslaagd was. Ook zijn we een dag naar Valldemossa geweest waarbij het bezoeken van de 10 minuten verder gelegen Port de Valldemossa ook zeker een aanrader is. We zijn ook 2x naar het strand geweest vanuit Sa Rota. Tenslotte hebben we een dag Palma gedaan wat ook erg leuk was. Vooral het gebied rond de kathedraal was erg leuk.

Smakelijk bereid, verse ingrediënten, leuke bediening, kortom, genieten!

Na een week helaas afscheid moeten nemen van Sa Rota. Na een korte tocht kwamen we aan bij Monnaber Vell. Prachtig gesitueerd en goed te vinden. Ook het gebouw was ontzettend mooi en goed verzorgd. Bij aankomst “schrokken” we wel van 2 dingen. Geen van de kamers heeft een “buiten” en zijn alle gesitueerd op de eerste verdieping. Dat is best een grote overgang vanuit Sa Rota, zeker als je het niet weet. Daarnaast leek het publiek bij aankomst ook redelijk wat ouder dan wijzelf en zagen wij niet direct kinderen.

Maar goed, we geven alles een kans. Eigenlijk al binnen een dag waren we gewend aan het niet hebben van een buiten. Op het terrein waren genoeg plekken om te zitten, ook ’s avonds. We leerden ook al snel meerdere mensen kennen en kwamen veel te weten over de plek.

Het eten in Monnaber Vell is geweldig. Eigenlijk hebben we elke dag het diner hier gebruikt. Smakelijk bereid, verse ingrediënten, leuke bediening, kortom, genieten! Dat gold ook voor de lunch, die we 2x hebben genoten.

Vanuit Monnaber hebben we diverse tripjes gemaakt:

• Pollenca; Geweldig leuk plaatsje, leuk voor paar uurtjes, leuke winkeltjes

• Port de Pollenca; Mooie boulevard en goede restaurants, geluncht aan het water bij Capri, goed bevallen

• La Calobra; Vreselijk! Wordt overal aangeraden als must see en natuurlijk is het water mooi, de kloof indrukwekkend. Maar die busladingen toeristen die touringcars die tergend langzaam de berg afgaan. De slechte horeca, de hordes mensen in het water. Na 10 minuten snel weg! Dit moest anders kunnen!

• Colonia de Sant Pere; Geweldig! Op een vrijdag naar toe gegaan als tip. Was bijna niemand. Dorpje uitgereden en de kust voor 5 minuten gevolgd. We kwamen uit bij een strand met geweldig water en met bijna geen mensen. Wat een parel! Vervolgens heerlijke lunch gehad in het dorpje zelf, ook een aanrader.

• Alcudia; Leuk voor 1 a 2 uurtjes, verder weinig te beleven. Strand Alcudia, vreselijk, Salou gevoel.

Kortom, wij waren aangenaam verrast voor Mallorca, zeker als je weet waar je niet moet komen. Ik weet zeker dat we nog eens teruggaan.

Dank voor alles en tot de volgende keer!

1/3
Waarom de Balearen?

Geniet van het buitenleven, de zon , de zee en de natuur

Ben je een avontuurlijke vakantieganger die eigenlijk het liefst per boot op ontdekkingsreis zou gaan? Reis dan mee naar de Balearen. Laat je verleiden en ga eilandhoppen langs de mooiste eilanden van de Middellandse Zee of houd het alleen bij het prachtige Mallorca met haar schilderachtige dorpjes in het binnenland.

Rust, natuur en ruimte op het kleine Menorca, Mallorca met het indrukwekkende berggebied Serra de Tramuntana en mondain Ibiza met haar prachtige stranden en ongeschonden baaitjes. Aanschouw het allemaal! Laat je inspireren tijdens één van onze Balearen reizen!

Bel ons
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m zaterdag en op dinsdag-/donderdagavond.
Bel 0570 - 769 157
Mail ons
Wij streven ernaar om binnen één werkdag je mail te beantwoorden.
Mail reisvraag
Videocall
Even videobellen kan ook! Maak snel een afspraak en dan zien we je binnenkort.